donderdag 30 juni 2011

Week 15 - De weg van liefde

Je bent een geliefd kind van God, waardevol en zeer hooggeschat.
Een parel in Zijn hand, van onnoemelijke waarde.
Kijk je ook zo naar jezelf, als iemand die heel waardevol is, heel kostbaar?
Of is dat iets wat je alleen aan anderen vertelt, tegen een ander zegt: 'Je bent een geliefd kind van God, kostbaar en waardevol’, maar kun je het niet, durf je het niet van jezelf te zeggen, omdat je teveel negatieve dingen van jezelf ziet.
Je weet wel dat God dit ook tegen jou zegt, maar daar denk je maar niet teveel aan; doorgeven aan anderen, er voor anderen zijn vind je veel belangrijker.
Toch is het belangrijk dat je jezelf eerst accepteer als dat Geliefde kind van God.
Als Gods woord zegt dat we waardevol zijn, kostbaar, hooggeschat, een parel in Zijn hand dan zegt Hij in de eerste plaats tegen jou persoonlijk: ‘Jij bent Mijn geliefde kind.’
Daarna mag je het aan anderen gaan vertellen en uitdelen de liefde die je van Hem hebt ontvangen.
Dan kun je als geliefd kind Gods voorbeeld navolgen en de weg van liefde gaan bewandelen zoals de Here Jezus.


'Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.'


Jesaja 43:4

'Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die Hij liefheeft, en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God.'

Efeze 5:1,2


Heer,
ik verlang ernaar
om liefdevoller te zijn;
Uw voorbeeld te volgen
en de weg van liefde
te gaan.
Leer mij daarom
mijzelf te accepteren
als geliefde kind van U
en laat mij steeds opnieuw
op uw woorden
van liefde
staan.              
    

-0-0-0-

Door de Vader
geliefd en bemind;
door Zijn Zoon
een Koninklijk kind.
Een parel in Uw hand,
van onnoemelijke waarde.
Kostbaar en zeer hooggeschat
en dat, Heer,
dat wil ik aanvaarden.


Van daaruit
wil ik Uw voorbeeld volgen
en liefde brengen
in plaats van verdeeldheid en haat.
Uw Licht doen schijnen,
Uw Licht verspreiden
in een wereld
die in het duister gaat.



Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten