donderdag 30 juni 2011

week 16 - Leer mij U kennen

Mattheüs, Marcus, Lucas en Johannes zijn de vier evangeliën waarin het leven van de Here Jezus wordt beschreven.
Vanaf Zijn geboorte en alles daarom heen tot Zijn hemelvaart toe.
Als we Jezus echt willen leren kennen, dan is het belangrijk om niet alleen slechts te lezen over Zijn leven, maar ook om ons te verdiepen in Zijn leven.
Graaf dieper en onderzoek.
Waar begint Zijn opdracht eigenlijk echt?
Wat bewoog Hem?
Wat dreef Hem?
Waar haalde Hij Zijn kracht en moed vandaan?
Waarom deed Hij de dingen die Hij deed?
En als we Hem echt leren kennen, van hart tot hart, zal ons leven nooit meer hetzelfde zijn.




Heer Jezus,
laat mij zoeken
de stilte die U zocht,
de Bron waaruit U putte,
de Kracht die in U bleef;
laat mij zien,
wat Uw ogen zagen,
wat Uw hart bewoog,
welke liefde U dreef
en leer mij U kennen
van hart tot hart,
van bewogenheid tot liefde,
van overgave tot sterven aan mijzelf,
totdat U mij volledig omgeeft.
 

Leer mij U echt kennen.


Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten