zondag 10 juli 2011

Week 28 - Uitstappen

God heeft mij geschapen met een voorliefde voor lezen, gedichten, schrijven, zingen; naast zorgzaamheid en een bewogen hart.
Vanuit de door omstandigheden ontstane beslotenheid en eenzaamheid van mij thuis heeft Hij mij geroepen om mijn angsten opzij te zetten en op te staan in Zijn kracht om dat te doen waartoe Hij mij riep.
Met angst en beven heb ik mijn eerste wankele stappen gezet, en vervolgens Hem beloofd: ‘Heer, wat U op mijn pad brengt, dat zal ik doen.’
En zo ben ik uitgestapt, voorzichtig, schoorvoetend, met het klamme zweet in mijn handen, in de dingen die God op mijn weg had geplaatst.
Langzaamaan ging ik niet alleen ontdekken dat ik kostbaar en waardevol ben, maar ook dat mijn leven zin heeft, ook naar buiten toe; dat ik wat kan en mag betekenen voor een ander en Hem daarin eer.
Ik eer Hem met mijn gedichten, mijn schrijfselen en wat tot mijn grote verwondering tot bemoediging blijkt te zijn voor velen.
God riep mij, maar God roept ook jou.
Misschien zeg je: ‘Wat zou ik nu kunnen doen, kunnen betekenen; ik kan niets bijzonder. ‘Kijk dan niet naar een ander maar leg alles aan Hem voor en plaats alles in Zijn handen en zeg dan maar tegen Hem: ‘Heer, hier ben ik, breng U maar wat op mijn pad en ik zal het doen.’
Bedenk wel voor je dit bid, dat God een hoorder is der gebeden!
Hij wil namelijk niets liever dan dat de mooie, unieke dingen die Hij in je heeft gelegd tot bloei komen.


‘Sta op en schitter.
 Je licht is gekomen.
 Mijn luister, Mijn heerlijkheid, Mijn glorie schijnt over jou.
 De aarde wordt bedekt onder het duister, maar over jou schijnt Mijn  licht.’


Jesaja 60:1,2


Stap uit in geloof;
stap uit in vertrouwen.
Hij is het
op wie je altijd kunt bouwen.
Leef je leven
tot glorie van de Heer
en geef Hem zo
alle lof en eer.


-0-0-0-
                 

Voorzichtig stap ik uit
in het geloof
en het vertrouwen
dat Hij mij zal leiden
op al mijn wegen.


Voorzichtig stap ik uit
en ga het
onbekende tegemoet
al biddend om
Gods onmisbare zegen.


Voorzichtig stap ik uit
en aarzelend
zet ik de eerste stappen
in de richting waarvan
ik geloof
dat Hij mij zendt.
 

Voorzichtig stap ik uit
en schoorvoetend
doe ik dingen die ik
nog nimmer heb gedaan
en geef zo de eer aan Hem
die mij zo goed kent.


Voorzichtig stap ik uit
met mijn hart op Hem gericht.
Aan Zijn hand
en in het schijnsel van Zijn licht.



Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

2 opmerkingen: