zondag 27 november 2011

Week 48 - Mijn leven is in Zijn hand

Geloof je dat, leef je van daaruit of twijfel je daar wel eens aan?
Ik bedoel, het is makkelijk gezegd: ‘Mijn leven is in Zijn hand’; maar als er moeite, pijn of verdriet op je weg komt, zeg je het dan nog of komt er dan toch iets van twijfel boven?
Als je zekerheden wegvallen, je baan of je gezondheid, zeg je het dan nog zo makkelijk: ‘Mijn leven is in Zijn hand?’
Ik weet niet hoe het met jou is, maar als ik terugkijk in mijn leven, dan zijn er vele momenten geweest dat ik het naar boven uitriep: ‘Ziet U het dan niet? Doet het U niets? Help, Here, ik verga!’
Ik heb geworsteld en gestreden, ik heb gehuild en het uitgeschreeuwd, ik heb het zo vaak zelf geprobeerd.
Ik ben bang geweest, onzeker, soms tot wanhoop gedreven.
En toch …
En toch; ik kwam er steeds weer achter, steeds opnieuw in welke situatie dan ook, wat er ook gebeurde, hoe onzeker alles ook was, hoeveel verdriet of pijn er ook was: Mijn leven is in Zijn hand!
Juist door de diepe dalen van het leven heen leer ik dat mijn leven geborgen is in Zijn hand.
Want juist dan, als ik er voor open sta, ervaar ik Zijn trouw, Zijn liefde, Zijn leiding het meest.
Juist op die momenten, als ik het zelf niet meer weet en het vechten opgeef, kan Hij laten zien hoeveel Hij van mij houdt en dat Hij mij wil leiden.
Zodra ik mijn leven afleg en zeg: ‘Heer, ik kan niet meer, hier ben ik, hier is alles,’ neemt hij het op in Zijn liefdevolle Vaderhanden en volvoert Zijn eeuwige plan.


'…, en niemand kan iets uit Zijn hand roven.'

Johannes 10:29b


Ga maar vol vertrouwen
aan Vaders hand.
Loop de weg maar,
die Hij wijst.
Wees niet bang,
Hij houdt je vast.
Je bent veilig in Zijn hand.


Ga maar vol vertrouwen
aan Vaders hand.
Hij houdt van jou,
zo onnoemelijk veel.
Het beste heeft Hij
met je voor.
Je bent veilig in Zijn hand.


Ga maar vol vertrouwen
aan Vaders hand.
Vertrouw je leven
maar aan Hem toe.
Wees niet bang,
Hij zal voor je zorgen.
Je bent veilig in Zijn hand.



Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten