zondag 20 november 2011

Week 47 - Je bent geliefd

Wat is onze God een onvoorstelbaar groot en liefdevol God.
Wat is Zijn trouw groot.
Wat is Zijn liefde groot.
Wat is Zijn geduld groot.
Wat is Zijn vergeving groot.
Wat is Zijn …. vul zelf maar in, groot.

Soms heb je geen zin om te doen wat Hij van je vraagt, doe je net alsof je Hem niet hoort en je verstopt je.
En Hij?
Wordt Hij boos en keert Hij je de rug toe?
Nee, Hij zoekt je; Hij roept je.


Wij hebben de zonde de wereld in gebracht  en daarmee een onoverbrugbare kloof veroorzaakt tussen God en ons.
Een kloof die wij zelf nooit kunnen overbruggen.
En Hij?
Hij kan het wel en hij heeft het ook gedaan.
Wij zondigen en Hij brengt het grootst denkbare offer, Zijn Zoon.
En dit alles zodat wij weer bij Hem kunnen komen, in Zijn nabijheid, in Zijn aanwezigheid.


De mens bedekte zich met vijgenbladen om zijn naaktheid te bedekken.
En Hij?
Hij staat klaar om je de mantel van gerechtigheid te geven.


Wij doen verkeerd en Hij?
Hij staat klaar om ons vol liefde in Zijn armen te sluiten, ons te vergeven en om ons te kleden met het mooiste kleed.


Als Hij dit alles voor ons doet, voor ons over heeft, hoe kunnen we dan nog twijfelen aan Zijn liefde?
Hoe kunnen we ons dan nog afvragen of we geliefd zijn?
 



Jij verstopt je,
Ik zoek.


Jij loopt weg,
Ik roep.


Jij verdwaalt,
Ik wijs de weg.


Jij zondigt,
Ik vergeef.


Jij bent verloren,
Ik red.


Jij sterft,
Ik geef je leven.


Mijn kind, Ik heb je lief.
Mijn kind, je bent geliefd!



Gods rijke zegen
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten