woensdag 15 juni 2011

Week 3 - Heer, open ...

Soms zijn we ziende blind en/of horende doof.
Heer, waar bent U?
Als U bestaat, laat Uzelf dan zien!
En voorbij wordt gegaan aan de schepping die Zijn hand heeft voortgebracht.
Heer, ik heb het zo moeilijk, ik heb het zo nodig dat U mij troost, bemoedigd!
En we zien niet de vlinder die neerstrijkt in onze tuin en toch het toonbeeld is van wat moeite en strijd uitwerkt.
Heer, waarom stuurt niemand mij een kaartje, of waarom bellen ze mij niet, of waarom komt er niemand bij mij op bezoek?
En we gaan voorbij aan het feit dat Hij dagelijks aan onze zij gaat, iedere dag op de uitkijk staat naar ons of wij al naar Hem toe komen.
Zijn woord ligt verlaten op ons nachtkastje.
Soms spreekt God door hele simpele dingen, de vraag is echter of wij ze zien of horen.
Soms verwachten we teveel van mensen en te weinig van God.
Eén steentje was voldoende om de reus Goliath te vellen.
Driehonderd soldaten waren voldoende om Israël te bevrijden.
Zeven dagen lopen om een stad en een luid gejuich waren voldoende om dikke stadsmuren te laten vallen.
Gods wonderen, we hebben ze misschien al zo vaak gelezen, dat we daardoor niet meer zien dat God daar door heen zegt: 'Ik ben er!'
En aan ons heeft Hij Zijn Geest gegeven; Zijn Geest die in ons woont!
God is er, in elk aspect van het leven.



Heer, open de ogen
van mijn hart.
Laat mij U zien
in alles wat Uw hand
heeft voortgebracht.

Heer, open de deur
van mijn ziel.

Laat Uw Geest mij doordrenken,
zodat ik enkel en alleen
alles van U verwacht.


Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten