woensdag 29 juni 2011

Week 14 - Worstelen om te groeien

Je kent het vast wel, je vraagt God om een groter geloof, meer vertrouwen in Hem, dat je sterker mag worden, je meer vrijmoedigheid zal krijgen enz., maar in plaats daarvan krijg je te maken met allerlei problemen en moeilijkheden.
Zelfs zoveel, dat je soms denkt niet meer verder te kunnen.
Er komen zelfs momenten, perioden dat je Hem helemaal niet meer ziet en het lijkt wel alsof Hij je in de steek heeft gelaten.
Je gebeden lijken wel van koper en komen voor je gevoel niet verder dan het plafond.
Je wilt opgeven, maar aan de andere kant kun je ook niet zonder Hem en je roept en schreeuwt het uit naar Hem.
Je bent boos.
Je bent teleurgesteld.
Je worstelt met allerlei vragen: waarom, hoelang nog?
Af en toe zijn er kleine lichtpuntjes, een kaartje van iemand, een belletje, een prachtig lied, een gedicht.
Maar langzaamaan bemerk je bij jezelf dat er toch iets verandert.
In de kleine lichtpuntjes ontdek je Gods zorgende Vaderhand, Zijn liefde, Zijn bemoeienis en het sterkt en steun je, richt je op, geef je de kracht om verder te gaan, door te kunnen gaan.

En in de loop van de tijd ontdekt je meer en meer, dat God een betrouwbaar God is, die je nooit alleen laat, die er altijd is, ook al voel of ervaar of zie jij Hem niet.
En je ontdekt dat juist door al die dingen heen God je geloof doet groeien, je sterker maakt enz..
Niemand zit echt te wachten op allerlei problemen, moeilijkheden, pijn of verdriet, maar God gebruikt deze dingen juist om ons tot standvastige mensen te maken, volmaakte, gave mensen die in niets te kort schieten.

(Jacobus 1:2-4)


Vrees de strijd en worsteling niet
als je geloof zwak is en klein.
God gebruikt het om ons te leren
dat Hij altijd en in elke omstandigheid
onze hulp en kracht zal zijn. 
     

            
-0-0-0-

Ik verlang naar een groter
en sterker geloof;
niet alleen maar voelen of ervaren,
maar in alles en elke omstandigheid,
vertrouwen en zien op Hem.


En God geeft mij problemen,
verdriet, zorgen en pijn.
Ik vecht en ik strijd,
ik worstel en verlies
soms bijna mijn zicht op Hem.


Maar langzaam,
dwars door alle worsteling en strijd,
bemerk ik:
mijn geloof wordt sterker
en groter mijn vertrouwen in Hem.


Vreugde en kracht
mag ik nog steeds ervaren,
voelen, dat Hij heel dichtbij wil zijn,
maar ook in moeite, pijn en verdriet
is mijn geloof en vertrouwen nu op Hem.



Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten