maandag 27 juni 2011

Week 11 - Het gaat om U

Het gaat niet om mij, maar het gaat om Hem.
Het gaat niet om wat ik allemaal doe, maar het gaat erom dat Hij zichtbaar wordt in de dingen die ik doe.
Het gaat er niet om wat ik allemaal zeg of wat voor mooie verhalen ik vertel, maar dat Zijn boodschap van liefde er in doorklinkt.
Wij zijn het zout der aarde en het licht voor de wereld.
Als zout geen smaak meer heeft, is het nutteloos en heeft het geen waarde.
En een lamp, ach, welk nut heeft een lamp als we er iets over heen zetten?
Laten we dagelijks bij Hem komen, tijd met Hem doorbrengen, wandelen met Hem, zodat Hij, die de Bron is van ons leven, zichtbaar wordt in en door ons heen.
'Laat zo je licht schijnen voor de mensen dat ze jou goede werken zien en je Vader in de hemel verheerlijken.'
(MattheĆ¼s 5:16)


Laat mij zijn
doorzichtig als glas,
zodat U,
mijn Bron,
zichtbaar wordt.

Laat mij zijn
als een spiegel
waarop
het licht van uw boodschap
wordt weerkaatst.

Laat mij zijn ...

Heer,
neem zo mijn leven
in Uw handen,
opdat ik het werk zal doen
waar U mij voor hebt bestemd.
En geef,
dat in alles wat ik doe,
ieders oog
van mij naar U
wordt verplaatst.


Gods rijke zegen 
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten