zaterdag 9 juli 2011

Week 25 - Mooi, mooier, mooist

Bij de één is dat eerder zichtbaar dan bij de ander, mede afhankelijk van allerlei omstandigheden, maar ouder worden we allemaal.
De één heeft daar meer problemen mee dan de ander en de één doet er dan ook meer aan dan de ander om het tegen te houden.
In 2 Korinthe 4:16-18 staat echter: ‘Daarom verliezen wij de moed niet; integendeel, ook al vergaat onze uiterlijke mens, toch wordt de innerlijke mens van dag tot dag vernieuwd.’
Wat een geweldig woord bij het ouder worden.
Al vergaat de uiterlijke mens, al krijgen we rimpels, gaat de zwaartekracht zichtbaar worden, worden we zwakker, kunnen we minder: toch verliezen we de moed niet!
Waarom niet?
Omdat onze innerlijke mens iedere dag wordt vernieuwd!
God geeft ons, leert ons iedere dag  nieuwe dingen.
Daarom verliezen wij de moed niet!
Als wij dicht bij God leven en onze blik gericht houden op het onzichtbare, op wat nog komen gaat, de heerlijkheid die eeuwig is, dan zullen we de moed niet verliezen.
Zo vernieuwt zich ons binnenste, ons denken, iedere dag en worden we door dit leven heen geleid naar de eeuwigheid.
Laat het ouder worden ons niet ontmoedigen, maar juist bemoedigen.
Het vergankelijke wordt meer en meer klaargemaakt voor het onvergankelijke.
We sluiten dingen af en bereiden ons voor op dingen die gaan komen.
Ons lichaam vergaat, maar onze ziel komt steeds dichter bij haar eeuwig thuis.
Daarom verliezen wij de moed niet!




Hoe ouder ik word
hoe meer
mijn uiterlijke mens vergaat.
Rimpels worden zichtbaar;
ik zit niet meer zo strak in mijn vel
en in mijn haar loopt menig zilverdraad.


Maar …

Mijn innerlijke mens
wordt vernieuwd,
van dag tot dag.
Hoe meer ik leef vanuit Hem,
hoe meer ik
in Zijn kracht vermag.


Zo wordt een andere schoonheid zichtbaar,
een schoonheid van binnenuit.
Zo wordt met het ouder worden
een nieuwe periode ingeluid.



Gods rijke zegen
en een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten